pondělí 18. dubna 2016

Vláčný jablečný perník s ořechy

Delší dobu jsem hledala perník, který by nebyl suchý a našla jsem ho. Tenhle je vláčný a plný jablek a ořechů, které jsou jak v těstě, tak navrchu. Řekla bych, že je to dobrý způsob, jak se zbavit přebytečných ořechů. Pekla jsem ho již podruhé a brácha si ho zamiloval a požaduje ho znovu. :) Recept jsem našla v časopisu Pošli recept a trochu jsem ho poupravila k obrazu svému.

Ingredience:
2 hrnky polohrubé mouky (celozrnné pro zdravější verzi)
2 hrnku cukru
3/4 hrnku oleje
1 hrnek mléka
1 prášek do perníku
1 vejce
2 lžíce kakaa
4 - 5 jablek
50 g nasekaných vlašských ořechů
+ ořechy navrch

Postup:
Jako první si oloupeme a nastrouháme jablka. Přebytečnou šťávu vymačkáme. Smícháme všechny suroviny. Pečící formu vymažeme tukem a vysypeme moukou. Nalijeme do ní těsto a ozdobíme ho vlašskými ořechy. Pečeme přibližně 35 minut (záleží na troubě) na 170°C.

Poznámky: 1 hrnek je o objemu 250 ml. Formu jsem použila o průměru 24 cm.
















Žádné komentáře:

Okomentovat