čtvrtek 9. dubna 2015

Banánový chléb

Už delší dobu jsem chtěla vyzkoušet banánový chlebíček. Doma jsem zahlédla přezrálé banány, které už nikdo nechtěl a bylo jasné, co upeču. Chuťově mi připomíná spíš perník než banánový dezert. Trošku se mi připekl, ale díky čokoládové polevě to nebylo znát. Polevu nemusíte přidávat vůbec, záleží na vaší chuti.

Ingredience:
4 hrnky polohrubé mouky
1,5 lžíce jedlé sody
2 lžíce skořice
1 špetka muškátového oříšku
trochu kypřícího prášku
250 g změklého másla (Hery) + na vymazání formy
trochu polohrubé mouky na vysypání
250 - 300 g třtinového cukru
4 vejce
5 - 6 přezrálých banánů
Můžete přidat:
rozinky
ořechy (pekanové, vlašské)
med
kousky čokolády
Poleva
1 Milka mléčná nebo jakákoliv jiná čokoláda

Postup:
V míse smícháme suché suroviny. Vyšleháme máslo s cukrem, vmícháme vejce a nakonec přidáme rozmačkané banány. Postupně vmícháme suché suroviny. formu vymažeme a vysypeme. Pečeme na 160°C přibližně hodinu.
Na polevu rozpustíme čokoládu na mírném ohni nebo v mikrovlnné troubě. Vychladlý chléb potřeme polevou a můžeme podávat. 

Poznámky: Chléb můžete namazat máslem nebo jíst samotný. Formu jsem použila velkou - 32cm x 10 cm.




Žádné komentáře:

Okomentovat