úterý 1. září 2015

Kefírová buchta

Když jsem byla malá holčička, tak jsem si u babičky pochutnávala na kefírové buchtě. Nedávno jsem od ní dostala recept, tak jsem ji musela hned vyzkoušet. Dokonce jsem si od babči vysloužila pochvalu, že jí buchta moc chutnala. To vážně potěší od někoho, kdo celý život vaří a peče.

Celý postup vám nezabere více než 40 minut + vychladnutí těsta. Takže to je rychlovka a máte celá rodinka, co baštit ke kafíčku nebo k čaji.

Ingredience:
350 g polohrubé mouky
350 g moučkového cukru
2 vejce
1 sklenka oleje (já dala půl)
2 lžíce kakaa
1 lžička jedlé sody nebo 1 kypřící prášek
500 ml kefíru nebo 3 bílé jogurty

Krém
150 g moučkového cukru
1/2 kostky másla/hery
2 lžíce kakaa
2 lžíce horké vody
trochu rumu
kokos na posypání

Postup:
Smícháme všechny sypké suroviny. Důkladně promícháme, vklepneme vejce a kefír. Když máme vše zamíchané, tak přilijeme olej a opět promícháme. Plech vyložíme pečícím papírem, vlijeme těsto a dáme péct na 180°C přibližně 25 minut. Provedeme test špejlí.
Připravíme si polevu. Jsou 2 možnosti - 1. Veškeré ingredience vyšleháme ručním šlehačem.
- 2. Všechny ingredience zahřejeme v kastrůlku, dokud se nerozpustí máslo. Krém nesmí přejít varem. Celou buchtu posypeme kokosem.





1.možná poleva


2.možná poleva (tekutá konzistence)





Znáte kefírovou buchtu? Pečete ji?

Žádné komentáře:

Okomentovat