pátek 23. února 2018

Kaše z quinoy

Co to vůbec quinoa (Merlík čilský) je? :) Vzhledem i využitím připomíná obilovinu, ale ve skutečnosti se řadí k pseudoobilovinám. Dá se připravovat na sladký i slaný způsob a je bezlepková. Pochází z Jižní Ameriky. Popravdě jsem Merlík čilský nikdy neochutnala, ale jelikož jsem dostala balíček plný dobrot od Podravky, kde právě jeden pytlíček quinoy byl, tak jsem ji vyzkoušela. Uvařila jsem z ní kaši s jablkem, ořechy, skořicí, medem a s chia semínky.

Ingredience: (4 porce)
200 g quinoy
200 - 250 ml mléka (kravské, rostlinné)
2 lžíce sladidla (med)
1 lžíce skořice
jablko
ořechy (vlašské, pekanové)
1 lžíce chia semínek

Postup:
Quinou pořádně opláchneme a okapanou ji dáme do hrnce. Zalijeme ji mlékem a povaříme na mírném plameni cca 10-15 minut. Kaši ochutíme skořicí, sladidlem, chia semínkama a promícháme. Oloupané jablko nakrájíme na kousky a ještě do teplé kaše vmícháme spolu s ořechy. Na ozdobu jsem použila i banán.






Žádné komentáře:

Okomentovat