pátek 23. února 2018

Rajčatová polévka

Dorazil mi balíček potravin z Podravky, ve kterém jsem našla různé suroviny (rýži, pohanku...) spolu s chňapkou do kuchyně, srdíčkovým notýskem, propiskou, jelením lujem, dopisem a s malou knížečkou  s receptami. Balíček mi udělal radost. :) Prohlídla jsem si recepty a vybrala jsem si jeden na vyzkoušení - rajčatové potěšení.
Recept jsem si trošku upravila podle sebe. Např. místo obyčejné cibule jsem použila červenou, ochutila jsem polévku provensálskými bylinkami a majoránkou, přidala jsem o 50 gramů více protlaku a navíc i čestvá nakrájená rajčátka, místo 500ml vody jsem polévku podlila jen půlkou a bazalku jsem vyměnila za koriandr. Recept byl původně na 4 porce, ale mě z toho vyšly jen dvě. :)

Ingredience: ( 4 porce)
1 středně veliká cibule
2 stroužky česneku
olivový olej
140g rajčatového protlaku
390 g Podravka - krájené rajčata s bazalkou a oregánem
sůl, pepř, třtinový cukr
zakysaná smetana
parmezán
bazalka na ozdobení

Postup:
Na rozehřátém oleji orestujeme nakrájenou cibuli a prolisovaný česnek. Přidáme rajčatový protlak a krájená rajčata. Ochutíme solí, pepřem a třtinovým cukrem. Chvíli povaříme. Podlijeme asi 500 ml vody, promícháme a necháme znovu povařit. Servírujeme se zakysanou smetanou, parmezánem, ozdobené lístky bazalky.










Žádné komentáře:

Okomentovat